Allmänna Villkor
Uppdatering: 2025-05-16
Dessa allmänna villkor (“Villkoren”) gäller när du som konsument köper tjänster eller varor av Super Städ Norrbotten AB (“Super Städ” eller “vi”) via webbplatsen ssnorr.se. Genom att genomföra en beställning hos oss godkänner du Villkoren. Villkoren är utformade för att uppfylla kraven i gällande konsumentskyddslagstiftning, inklusive lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (”Distansavtalslagen”), konsumentköplagen, konsumenttjänstlagen, samt övriga tillämpliga lagar som exempelvis dataskyddsförordningen (GDPR) och bokföringslagen. Inget i dessa Villkor inskränker dina rättigheter enligt tvingande lag.
Företagsinformation
Försäljning enligt dessa Villkor sker från:
- Företag: Super Städ Norrbotten AB
- Organisationsnummer: 559320-2624
- Adress: Konduktörsgatan 9 A, 981 34 Kiruna, Sverige
- Telefon: 070-299 34 11
- E-post: support@ssnorr.se
- Webbplats: ssnorr.se
Super Städ är registrerat i Sverige som aktiebolag med säte i Kiruna. Vårt momsregistreringsnummer är samma som organisationsnumret (SE559320262401). Du kan kontakta oss via telefon eller e-post för frågor kring din beställning, reklamationer eller övriga ärenden.
Tjänster och produkter
Super Städ tillhandahåller dels hemstädningstjänster (hushållsnära städtjänster i privata hem) och dels probiotiska städprodukter (rengöringsprodukter med probiotiska egenskaper) via e-handel. Information om varje produkt, inklusive pris, framgår direkt på webbplatsen. För våra tjänster ges prisinformation efter förfrågan och individuell bedömning beroende på omfattning och behov. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel eller uppenbara felskrivningar i produkt- och tjänstebeskrivningar, och förbehåller oss rätten att korrigera sådan information innan ett avtal ingås.
Beställning och avtalsingående
För att handla hos oss måste du vara minst 18 år gammal. Genom att lägga en beställning intygar du att du är över 18 år eller har målsmans godkännande.
En beställning av varor görs via vår webbplats genom att du lägger önskade produkter i varukorgen, fyller i nödvändiga uppgifter i kassan och slutför köpet. Innan du slutför köpet kommer du ges möjlighet att granska din beställning, totalpris inklusive moms och eventuella fraktkostnader, samt att acceptera dessa Villkor. När du klickar på “Slutför köp” eller motsvarande knapp ingår du ett avtal om köp med oss.
Efter att du genomfört en beställning skickar vi en orderbekräftelse via e-post till den adress du angivit. Orderbekräftelsen bekräftar att vi mottagit din beställning och innehåller detaljer om köpet. Kontrollera gärna orderbekräftelsen och kontakta oss om något verkar felaktigt. Om du mot förmodan inte skulle få någon orderbekräftelse inom kort tid efter köp, vänligen kontrollera din skräppostmapp och kontakta oss vid behov så att beställningen gått igenom.
För hemstädningstjänster görs beställning vanligtvis genom att du kontaktar oss via webbplatsen eller telefon för att boka en tid. Efter att vi kommit överens om omfattning (t.ex. antal timmar, frekvens) och datum/tid för städningen, bekräftas bokningen via e-post eller avtal. Ett bindande avtal om tjänsten uppstår när vi skriftligen (t.ex. via e-post) bekräftat din bokning.
Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning i de fall:
- du har uppgivit uppenbart felaktiga personuppgifter,
- om vi misstänker oseriöst beteende eller otillbörligt bruk av betalningsmedel,
- eller om beställda varor av misstag har angetts med felaktiga priser eller andra uppenbara fel på webbplatsen. I sådana fall kommer vi att kontakta dig snarast möjligt. Inget belopp kommer att dras från dig förrän felet har utretts och du eventuellt bekräftat en korrigerad beställning.
Priser och betalning
Alla priser på webbplatsen anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms (25% för de flesta varor och tjänster, eller annan momssats där det är tillämpligt). Eventuella fraktavgifter eller andra tillkommande kostnader anges innan du bekräftar köpet, normalt i varukorgen/kassan.
Vi erbjuder betalning enligt följande:
För produkter (webbshop):
För närvarande sker betalning säkert med kort (VISA, Mastercard m.fl.) via vår betaltjänstleverantör Worldline (tidigare känd som Bambora). Du omdirigeras till en krypterad betalningssida där kortuppgifterna behandlas i enlighet med PCI DSS och andra branschstandarder. Vi har ingen tillgång till och lagrar inte dina kortuppgifter. När betalningen har godkänts får vi en bekräftelse från Worldline, och din order hanteras därefter. Debitering av kort sker omedelbart vid slutförande av beställningen. När du klickar på “Slutför köp” reserveras beloppet på ditt konto och dras så snart betalningen godkänts av betalleverantören.
Vi erbjuder även betalning via Klarna, där du kan välja att betala direkt, senare eller genom delbetalning – beroende på vad som erbjuds i kassan. Betalningen hanteras av Klarna i enlighet med deras egna villkor och dataskyddspolicy. När betalningen har godkänts får vi en bekräftelse, och din order hanteras därefter.
För tjänster (t.ex. hemstädning):
Betalning sker via faktura, som skickas till dig efter utförd tjänst. Faktureringen hanteras genom Fortnox, vårt bokförings- och fakturasystem. Vi kan även, i vissa fall, erbjuda betalning i förskott.
Fakturavillkor:
- Privatpersoner: faktura med betalningsvillkor 7–14 dagar
- Företag: faktura med 30 dagars betalningsvillkor
• För att kunna hantera RUT-avdrag: När du anlitar en hushållsnära tjänst (t.ex. hemstädning) och vill använda RUT-avdrag, behöver vi behandla ditt personnummer för att kunna lämna in korrekt ansökan till Skatteverket. Behandlingen är klart motiverad enligt svensk lag (Dataskyddslagen) och sker med stöd av rättslig förpliktelse.
• För säker identifiering och fakturering: Vi kan behandla ditt personnummer vid fakturering, särskilt vid fakturabetalning, för att säkerställa din identitet och undvika förväxling. Detta sker endast om det är klart motiverat med hänsyn till syftet och med stöd av vårt berättigade intresse.
Leverans av varor
Vi levererar för närvarande enbart inom Sverige. Leveranssätt för fysiska produkter är normalt via DHL paketservice (till utlämningsställe eller hemleverans beroende på valmöjlighet och produktens storlek/vikt). Alternativt kan du välja att hämta varan själv på vårt kontor i Kiruna (se adress ovan) om det alternativet erbjuds i kassan.
Leveranstiden beror på vårt lagerstatus och DHL:s transporttid. Normalt skickar vi din order inom 1–3 arbetsdagar från att vi mottagit och bekräftat den (förutsatt att varan finns i lager), och därefter tillkommer DHL:s leveranstid (vanligen ytterligare 1–4 arbetsdagar beroende på avstånd). Vid hög belastning eller om varan är en beställningsvara kan leveransen ta längre tid; vi informerar dig i så fall om beräknad leveranstid i samband med din beställning.
Fraktkostnad tillkommer på beställningen om inte annat anges. Fraktkostnaden beräknas och visas i kassan innan du bekräftar köpet, baserat på vald leveransmetod och orderns vikt/volym. Vid kampanjer eller order över ett visst belopp kan frakt vara kostnadsfri – se i så fall information på webbplatsen.
När din vara har skickats från oss får du en leveransbekräftelse via e-post. Vid leverans till DHL utlämningsställe får du en avisering (via SMS, e-post eller brev) när paketet kan hämtas ut. Du måste hämta ut paketet inom den tid som anges i aviseringen (vanligen 14 dagar). Ta med giltig legitimation och eventuellt kolli-ID när du hämtar ut.
Om du inte hämtar ut ditt paket i tid och det går i retur till oss, förbehåller vi oss rätten att debitera dig en avgift för våra omkostnader (returfrakt och hantering). Denna avgift är för närvarande 250 kr. Vi kommer i så fall att kontakta dig för att antingen återbetala orderbeloppet minus avgiften eller, om du önskar, skicka om varan (då kan ny fraktavgift tillkomma).
Vid avhämtning i Kiruna: Om du har valt att själv hämta varan hos oss, meddelar vi dig via e-post eller telefon när din order är färdig att hämtas. Avhämtning sker på vår adress (Konduktörsgatan 9A, Kiruna) under våra öppettider eller enligt överenskommelse. Ingen fraktavgift tas ut vid avhämtning. Vänligen hämta din vara inom rimlig tid (helst inom 14 dagar) efter att vi meddelat att den finns att hämta.
Utförande av hemstädningstjänster
Om du bokat en hemstädningstjänst kommer vi tillsammans med dig att komma överens om datum, tid och omfattning för städningen. Vår personal utför städningen enligt den överenskommelse som träffats (t.ex. vilka rum som ingår, vilka moment som ska göras). Vi förväntar oss att du som kund ser till att vi har tillträde till bostaden på avtalad tid (genom att vara hemma och släppa in, eller genom att lämna nyckel/kod enligt separat överenskommelse). Om vi inte kan komma in på avtalad tid kan vi behöva debitera för uteblivet besök.
Eventuella särskilda önskemål eller anvisningar (t.ex. om allergier, ömtåliga föremål, husdjur i hemmet, larmkoder etc.) bör meddelas oss i god tid före städtillfället så att vi kan planera och instruera vår personal korrekt.
Efter utförd städning dokumenterar vi tiden och arbetet som lagts ner. Om RUT-avdrag tillämpas kommer fakturan att vara på halva arbetskostnaden (inkl. moms), då vi ansöker om resterande belopp hos Skatteverket. Notera att om Skatteverket av någon anledning skulle avslå din RUT-ansökan (t.ex. om du redan uppnått takbeloppet för RUT under året eller om uppgifterna är felaktiga), kommer du att bli betalningsskyldig för det avdragna beloppet också. Vi kommer i så fall att kontakta dig och skicka en tilläggsfaktura på motsvarande belopp.
Om du behöver omboka eller avboka en städtid, ber vi dig meddela oss så snart som möjligt, helst minst 24 timmar i förväg. Vid sen avbokning (mindre än 24 timmar före avtalad tid) förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift (upp till priset för ett städtillfälle) eftersom det kan vara svårt att omdisponera personal med kort varsel. Naturligtvis har du ingen kostnad om avbokningen beror på omständigheter utanför din kontroll som utgör giltigt förhinder (t.ex. akut sjukdom), så länge du meddelar oss snarast möjligt.
Ångerrätt (distansköp)
Som konsument har du i regel 14 dagars ångerrätt när du handlar varor eller tjänster på distans (t.ex. via vår webbplats) i enlighet med Distansavtalslagen. Nedan förklarar vi hur ångerrätten fungerar:
- Ångerfrist: Ångerfristen är 14 dagar. För varor räknas de 14 dagarna från den dag du mottagit varan (dvs. hämtat ut paketet eller fått hemleverans). För tjänster (t.ex. hemstädning) räknas ångerfristen från dagen då avtalet om tjänsten ingicks (t.ex. dagen då du bokade och vi bekräftade städtjänsten).
- Hur du ångrar köpet: Innan ångerfristen löpt ut måste du meddela oss att du vill frånträda avtalet (ångra köpet). Meddelandet bör vara tydligt – du kan antingen skicka ett e-postmeddelande till support@ssnorr.se eller skicka ett brev till vår postadress. Ange ditt namn, din kontaktinformation, ordernummer samt vilka varor/tjänster du ångrar. Du kan om du vill använda Konsumentverkets standardformulär för utövande av ångerrätt (finns på Konsumentverkets hemsida), men det är inget krav. Om du skickar meddelandet i tid kommer vi att bekräfta att vi mottagit ditt ångermeddelande.
- Återlämning i butik (kontor på plats) – Produkter kan returneras direkt till vårt kontor på adressen:
Konduktörsgatan 9A, 981 34 Kiruna, SverigeHanteringsavgift (Restocking Fee)Vid retur av vara tillkommer en hanteringsavgift på 89 SEK för att täcka kostnader för inspektion och återställning av lagret.Avgiften dras av från återbetalningsbeloppet.
Återbetalningstid
Efter att vi mottagit och godkänt den returnerade produkten, behandlas återbetalningen inom 7 arbetsdagar. Återbetalningen sker med samma betalningsmetod som användes vid köpet.
- Returnera varor: Om ångerrätten avser en vara måste du inom 14 dagar från att du meddelat oss om ånger skicka tillbaka varan till oss. Varan ska paketeras väl (gärna i originalemballaget om det finns kvar) och skickas i väsentligen oförändrat skick. Du som kund står för returfrakten. Vi rekommenderar att du skickar returen som spårbart paket. Adress för retur: Super Städ Norrbotten AB, Konduktörsgatan 9A, 981 34 Kiruna. Spara inlämningskvittot från ombudet.
- Värdeminskning: Du har rätt att försiktigt undersöka varan för att fastställa dess egenskaper eller funktion, liknande som man kan göra i en fysisk butik. Om varan hanterats i större omfattning än nödvändigt för sådan kontroll (till exempel att du har använt en stor del av innehållet i en rengöringsprodukt eller skadat varan), har vi rätt att göra avdrag på återbetalningen motsvarande värdeminskningen på varan. Vi bedömer i sådana fall värdeminskningen individuellt.
- Återbetalning: När du utövar ångerrätten kommer vi att betala tillbaka det du betalat för varan/tjänsten. Om hela din order returneras betalar vi även tillbaka eventuell ursprunglig fraktkostnad du betalat till oss för leveransen (notera dock att om du valt en dyrare leveransmetod än standardleverans, återbetalas endast kostnaden motsvarande standardfrakt). Återbetalning sker utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från att vi mottagit ditt meddelande om ånger. Vi har dock rätt att avvakta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan eller tills du har visat att du sänt tillbaka varan (beroende på vilket som inträffar först). Återbetalningen sker via samma betalningssätt som du använde vid köpet, om inte annat överenskommits eller det finns hinder för det.
- Undantag: Ångerrätten gäller inte för tjänster som har fullgjorts (utförts helt) under ångerfristen med ditt samtycke. Detta innebär att om du bokar en hemstädning och uttryckligen ber om att vi ska utföra städningen innan ångerfristen löpt ut, och tjänsten sedan är fullgjord inom dessa 14 dagar, så har du inte rätt att ångra dig efter att tjänsten är fullgjord i sin helhet. (Du kommer i samband med bokningen att få bekräfta att du samtycker till att tjänsten påbörjas inom ångerfristen och att ångerrätten upphör när tjänsten är fullgjord.) Om du skulle ångra en tjänst som delvis redan utförts inom ångerfristen, behöver du ersätta oss för den del av tjänsten som redan har levererats fram till ångertillfället.
Vidare gäller inte ångerrätten för varor som snabbt kan försämras eller passerar ett förbrukningsdatum, men våra städprodukter är normalt inte av sådan art. Inte heller gäller ångerrätten för förseglade varor som av hälso- eller hygienskäl inte är lämpliga att återlämna om förseglingen brutits. Om någon av våra produkter skulle omfattas av detta undantag (t.ex. om vi skulle sälja en hygienprodukt som inte kan returneras efter att förpackningen brutits), kommer det att framgå tydligt vid köpet. I de allra flesta fall har du dock ångerrätt på våra produkter även om förpackningen öppnats försiktigt för att prova produkten.
För att undvika missförstånd: Ångerrätten är till för att du som konsument ska kunna undersöka en vara eller utvärdera en tjänst i viss utsträckning. Om du är osäker på hur du kan nyttja en produkt utan att riskera värdeminskning, kontakta oss gärna först.
Reklamation och garanti
Reklamation av varor (konsumentköplagen)
Vi vill att du ska vara nöjd med de produkter du köper av oss. Om en vara är felaktig, skadad eller på annat sätt inte motsvarar vad som avtalats eller rimligen kan förväntas, har du rätt att reklamera varan enligt konsumentköplagens regler. Enligt lag har du rätt att reklamera ett ursprungligt fel i en vara inom tre (3) år från att du mottagit varan, förutsatt att felet fanns där från början (eller åtminstone latent). Notera att fel som visar sig inom 6 månader antas ha funnits vid leverans om inte vi kan bevisa motsatsen.
Om du upptäcker ett fel på en produkt, kontakta oss så snart som möjligt via e-post support@ssnorr.se eller telefon. Beskriv felet och ange ordernummer samt vilken vara det gäller. För att underlätta hanteringen ber vi dig att bifoga ett fotografi på felet om det är möjligt (t.ex. om varan är skadad). Du behöver reklamera inom “skälig tid” efter att du märkt felet; reklamation som sker inom två månader från det att felet upptäcktes anses alltid ske i rätt tid.
När du reklamerar en vara kommer vi att be dig skicka tillbaka varan till oss för undersökning, eller i vissa fall kan vi skicka en returfraktsedel och låta dig behålla varan tills vidare. Om reklamationen godkänns (dvs. att det faktiskt är ett ursprungligt fel på varan) kommer vi i första hand att erbjuda dig avhjälpande (t.ex. reparation) eller omleverans (en ny, felfri vara) utan extra kostnad för dig. Om det inte är möjligt eller rimligt att åtgärda felet genom reparation eller ny vara, kan vi erbjuda ett prisavdrag eller i sista hand häva köpet och göra en återbetalning. Vid godkänd reklamation står vi för alla fraktkostnader i samband med retur och eventuell ersättningsleverans.
Observera att små avvikelser i exempelvis färg/utseende som beror på din dators skärminställningar, eller fel som orsakats av felaktig användning eller vårdslöshet från din sida, normalt inte utgör ursprungliga fel som omfattas av reklamationsrätten. Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer vid en eventuell tvist.
Reklamation av tjänster (konsumenttjänstlagen)
För våra städtjänster gäller konsumenttjänstlagens regler om du som privatperson anlitar oss. Det innebär bland annat att tjänsten ska utföras fackmässigt och med god kvalitet. Om du mot förmodan inte är nöjd med hur en städning utförts, meddela oss så snart som möjligt (helst inom några dagar efter städtillfället). Vi erbjuder då att åtgärda bristen utan extra kostnad – exempelvis genom att komma tillbaka och komplettera eller rätta till det som blev fel – så länge klagomålet är befogat.
Om felet i tjänsten är väsentligt eller om vi av någon anledning inte kan åtgärda det inom rimlig tid, kan du ha rätt till prisavdrag på tjänsten eller, om syftet med tjänsten gått förlorat, att häva avtalet (få pengarna tillbaka för just den tjänsten). Vi strävar dock alltid efter att lösa eventuella problem i samråd med dig som kund, och vår målsättning är att du ska bli nöjd.
Super Städ har ansvar för skador som vi eventuellt orsakar i samband med tjänstens utförande (t.ex. om vår personal skulle råka skada egendom i ditt hem), i den mån det beror på vårdslöshet eller fel från vår sida. Vi har ansvarsförsäkring för att täcka sådana händelser. Om en skada skulle inträffa, meddela oss genast så att vi kan dokumentera och hantera ärendet korrekt.
Garanti
Om en specifik produkt säljs med en frivillig garanti utöver konsumentköplagens skydd, framgår det i produktinformationen och garantivillkor tillhandahålls då separat (t.ex. genom tillverkaren). Om inget särskilt garanticertifikat medföljer varan, innebär det att du som kund endast har de lagstadgade rättigheterna vid fel (dvs. reklamationsrätten enligt ovan). För våra städtjänster lämnar vi ingen formell “nöjd-kund-garanti” utöver att vi följer konsumenttjänstlagens krav och åtgärdar eventuella brister på det sätt som beskrivits ovan.
Ansvar och begränsningar
Super Städ ansvarar för att leverera varor och tjänster enligt dessa Villkor och enligt vad som överenskommits med dig som kund. Vi ansvarar dock inte för indirekta skador eller följdförluster som kan uppstå för dig, såvida det inte följer av tvingande lag. För fysiska varor är vårt ansvar vid eventuella fel begränsat till vad som anges under Reklamation ovan (reparation, ny vara eller återbetalning). För tjänster är vårt ansvar begränsat till att utföra omarbete eller i vissa fall ge prisavdrag/ersättning enligt vad som angetts.
Force Majeure: Vi är befriade från skadeståndsansvar och andra påföljder om fullgörandet av våra förpliktelser förhindras eller väsentligen försvåras på grund av omständigheter utanför vår rimliga kontroll. Sådana omständigheter kan till exempel vara:
- krig, terrorhandling eller sabotage
- naturkatastrofer (såsom eldsvåda, översvämning eller storm)
- pandemi, epidemi eller myndighetsrestriktioner (t.ex. karantän, nedstängningar)
- strejk, lockout eller annan arbetsmarknadskonflikt
- avbrott eller fördröjning i leveranser från underleverantörer (t.ex. transportstörningar) som orsakats av någon av ovanstående omständigheter
Under en force majeure-händelse skjuts våra förpliktelser upp. Om force majeure-situationen varar längre än två månader har både du och vi rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon påföljd, vilket innebär att om du redan betalat för en vara som inte hunnit levereras, återbetalar vi det beloppet, eller om en tjänst inte kan utföras, att du inte blir debiterad för den.
Personuppgifter och sekretess
För att du ska kunna handla hos oss eller använda våra tjänster behöver vi behandla vissa av dina personuppgifter. Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med GDPR och annan dataskyddslagstiftning. Utförlig information om hur vi behandlar personuppgifter, dina rättigheter och hur vi skyddar din integritet finns i vår Integritetspolicy (se ovan eller separat på webbplatsen). Genom att göra en beställning eller ingå ett avtal med oss, bekräftar du att du tagit del av vår integritetspolicy.
Vi delar aldrig dina personuppgifter med tredje part i marknadsföringssyfte. Däremot kan dina uppgifter delas med betrodda samarbetspartners (t.ex. betaltjänstleverantörer som Stripe, Klarna eller Worldline) om det krävs för att fullgöra din beställning eller uppfylla rättsliga krav. All sådan delning sker enligt gällande dataskyddslagstiftning och strikt sekretess.
• Personnummer: Vi samlar in personnummer endast när det är nödvändigt, till exempel för att kunna ansöka om RUT-avdrag för hushållsnära tjänster eller för säker identifiering vid fakturabetalning. Personnumret används enbart för dessa specifika ändamål och skyddas med starka säkerhetsåtgärder.
Behandling av personnummer
Vi behandlar personnummer endast när det är nödvändigt för ett specifikt och tydligt syfte, till exempel för att:
– Ansöka om RUT-avdrag hos Skatteverket
– Säkerställa identitet vid fakturering eller avtal
– Fullgöra våra rättsliga skyldigheter enligt bokförings- och skattelagstiftning
Behandlingen sker med stöd av uttryckligt samtycke, rättslig förpliktelse eller ett berättigat intresse, och personnummer hanteras alltid med högsta sekretess. Vi minimerar användningen, skyddar uppgiften med tekniska säkerhetsåtgärder och begränsar åtkomsten internt. Personnummer sparas inte längre än nödvändigt och delas endast med Skatteverket eller betrodda partners (t.ex. bokföringssystem) när det är absolut nödvändigt.
Användning av Google Ads och spårningstekniker
Vi använder Google Ads för marknadsföring och spårning av annonseringsresultat. Detta inkluderar så kallad konverteringsspårning, där anonym information samlas in om vilka annonser som leder till köp.
Vi kan även använda remarketing via Google, vilket innebär att våra annonser kan visas för dig när du besöker andra webbplatser efter att du har besökt vår.
Dessa tjänster använder cookies och liknande tekniker för att fungera. Informationen som samlas in är anonym, men kan i vissa fall kopplas till din IP-adress eller webbläsarbeteende. Vi delar inte personligt identifierbar information med Google.
Du kan läsa mer om hur Google använder data här:
https://policies.google.com/technologies/partner-sites?hl=sv
https://policies.google.com/technologies/partner-sites?hl=sv
Om du vill avaktivera personanpassade annonser från Google kan du göra det via:
https://adssettings.google.com/
Övrigt
Ändring av villkor
Vi kan behöva uppdatera eller ändra dessa allmänna villkor över tid, till exempel för att möta nya lagkrav eller ändringar i våra affärsprocesser. Den version av Villkoren som du godkände vid köptillfället gäller för det aktuella köpet. Om vi gör väsentliga ändringar i Villkoren kommer vi att informera om detta på vår webbplats och/eller via e-post till berörda kunder. Innan du genomför ett nytt köp uppmanas du alltid att läsa igenom de vid tidpunkten gällande Villkoren.
Ogiltighet
Skulle någon bestämmelse i dessa Villkor befinnas ogiltig eller inte kunna verkställas enligt gällande lag, ska detta inte innebära att Villkoren i sin helhet är ogiltiga. Istället ska den ogiltiga bestämmelsen i så fall ersättas av närmast likvärdiga lagliga villkor, och övriga bestämmelser ska fortsätta att gälla oförändrat.
Tvistlösning och lagval
Dessa Villkor ska tolkas och tillämpas enligt svensk lag. Vid eventuell tvist strävar vi i första hand efter att lösa problemet direkt med dig som kund på ett smidigt och skäligt sätt. Du kan alltid vända dig till vår kundtjänst via e-post eller telefon för att diskutera en lösning.
Om vi trots allt inte kan komma överens, har du som konsument möjlighet att få tvisten prövad utanför domstol. Du kan kostnadsfritt vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN), som är en opartisk nämnd för prövning av konsumenttvister. Vi följer ARNs rekommendationer. Kontaktuppgifter till ARN: postadress Box 174, 101 23 Stockholm, webbadress www.arn.se. Du kan även använda EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning (ODR) om du har ett klagomål på ett köp gjort online, via http://ec.europa.eu/odr. Denna plattform förmedlar ditt ärende till rätt nationellt tvistlösningsorgan.
Om en tvist ändå skulle behöva avgöras i domstol, ska den prövas av svensk allmän domstol (tingsrätt).
Tack för att du valt Super Städ Norrbotten AB. Om du har några frågor om dessa Villkor eller våra tjänster/produkter, tveka inte att kontakta oss på support@ssnorr.se eller via telefon. Vi värdesätter dig som kund och hoppas att du blir nöjd med ditt köp och vår service.